Verzekeringen Feys-Dobbelaere

Geef je energie deze herfst een boost!

We zijn allemaal, in meer of mindere mate, gevoelig voor de seizoenschommelingen. De herfst en de winter kunnen voor feeërieke taferelen zorgen: een kleurrijk bladerdak, besneeuwde velden… Als de zon dan van de partij is, wordt iedereen er goedgezind van.

 

De realiteit is echter meestal net iets anders. Vaak hebben we te maken met donkere, vochtige en kille dagen waardoor we ook kwetsbaarder worden. Een gebrek aan concentratie, vermoeidheid… kunnen het risico op ongevallen, valpartijen en ziekten dan ook verhogen.

 

Er bestaan gelukkig verschillende manieren om ons te beschermen tegen deze seizoenskwaaltjes. Maar passen we ze ook toe?

 

Enkele tips voor meer energie

 

◦Eet seizoensfruit en -groenten. Ze zijn goedkoper en smaakvoller.

 

◦Drink infusies van verse gember:

– Gember geeft je immuniteitssysteem en energie een boost.

– Het bevordert de vertering.

– Het bevat heel wat antioxidanten.

– Het is een natuurlijke ontstekingsremmer.

– En bovendien geeft het een oosterse toets aan je drankje.

 

◦Beweeg! De herfst- en wintermaanden zijn niet echt bevorderend om buiten te gaan, verder te sporten of om eraan te beginnen. Toch is dit de beste manier om je lichaam en geest scherp te houden!

– Probeer elkaar op te peppen.

– Word lid van een fitnesscentrum.

– Er bestaan tal van nieuwe activiteiten die sport en een goed humeur met elkaar verenigen.

 

◦Denk aan aromatische oliën:

– citrusvruchten voor een goed humeur;

– citroen voor meer weerstand;

– eucalyptus en tijm tegen verkoudheden, sinusitis…;

– lavendel voor meer kracht en een betere nachtrust;

– …

De vele aromatische oliën op de markt hebben allerlei positieve werkingen, maar moeten met mate en kennis van zaken gebruikt worden. Vraag dus vooraf raad in je apotheek of biowinkel.

 

◦Verwen jezelf:

– Schenk jezelf een dagje in een spa.

– Ga langs bij een acupuncturist als je last hebt van stress of vermoeidheid.

– Zeg af en toe eens tegen jezelf: “Dit weekend heb ik zin om niets te doen.”

– Speel gezelschapsspelletjes.

– Laat je verwennen en zorg voor jezelf.

– Spreek af met vrienden, lach, wees positief… en profiteer van elk moment.

 

Weinig tijd? De app ‘7 minutes workout’ is als je eigen personal coach.

4 tot 5 keer per week 7 minuten ‘lang’ de 12 opgegeven oefeningen doen, levert je dezelfde resultaten op als 3 joggingsessies van 30 minuten!

Sluit Menu